vineri, 28 iulie 2017

Olanda, sau despre devenire...

 Tare mi-a mai placut Olanda de prima data, in 2011, cand am pasit prima data pe pamantul acesta furat apelor… E foarte mult verde, e un verde idilic, un paradis unde sa vii si sa tot revii.
Ne-am inceput calatoria cu Madurodam, un spatiu in aer liber dedicat miniaturilor istorice si actuale ale Olandei, cu un pic de incursiune animata in istoria lor si multe atractii pentru copii. Fiul meu a adorat locul si am stat in interior peste 5 ore, in conditiile in care alergand dupa el, nu prea am avut timp sa citim si sa urmarim toate indicatiile si filmele. Am vazut reproduse locuri pe care le-am vazut apoi pe viu si a fost foarte interesant. 17.5 euro de persoana, inclusiv pentru copii peste 4 ani, dar merita fiecare banut. 
Haga e un oras cochet, cu mai putine canale decat in rest, dar plin de verde, de viata, de flori. Zona bogata de shopping pentru pasionati.
Plaja din Haga e larga, dar in 15 iulie zona e inca rece, deci de baie nu a fost vorba. Am stat pe plaja cu jacheta pe noi si am jucat fotbal, nici vorba de baie sau de stat la bronzat. Totusi, un loc placut de promenada…
Delft e un oras idilic, plin de canale si flori, multi nuferi si muscate pe poduri… totusi, cu odrasla in spinare adormita, a fost o inghetata si cam atat, dar promisiunea ferma de a reveni pentru a revedea orasul cu portelanurile sale. Si apoi seara in masina spre hotelul nostru dintr-un sat din centrul tarii, a fost cea mai frumoasa plimbare… verde si albastru, cer si pamant, dovada a tenacitatii cu care au luptat pentru fiecare metru patrat de « acasa »…
























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu